تبلیغات
خوشگل خانم (النازشاکردوست) - تاثیر مستقیم هالیـوود در «تو و من»
 
خوشگل خانم (النازشاکردوست)
نیم کیلو باش ولی مثل الناز مرد باش
درباره وبلاگ


با عرض سلام
من پویا هستم مدیر سایت هواداران سرکارخانوم النازشاکردوست.
مادراین وبلاگ فعالیت های زیادی راجب خانوم شاکردوست انجام میدهیم مثلا تصاویر سینمایی,اخبار روزی که مربوط به این شخص می شودو...
اگه حوصله داشتید اگه کار نداشتید اگه غذاتون رو گاز نبود اگه بچتون دستش تو پیریز برق نبود و اگه.... خوشحال میشم نظر بدید!

مدیر وبلاگ : پویا
نویسندگان
نظرسنجی
النازشاکردوست در کدام یک از فیلمهای زیر بیشتر خوش درخشید؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چهارشنبه 26 مهر 1391 :: نویسنده : پویا

سرویس هنری بولتن نیوز؛ فاطمه فریدن- فیلم "تو و من” هم اثر دیگری از محمد بانکی است که آثارش بیش از همه در سینمای تجاری موفق بوده تا سینمایی که بر معنا استوار باشد. روایت این فیلم بسیار ضعیف و تا حد زیادی برداشت شده از یک فیلم خوارجی به نام "خواستگاری" است. شباهت بسیار زیاد این فیلم نسبت به نمونه خارجی اش باعث شده که تصور کنیم برای نگارش و تولید این فیلم زحمتی بر دوش کسی نبوده است.

"تو و من" شاید آن طور که باید بر روی مخاطب خود تاثیرگذار نیست و فقط نگاه بیننده را به سمت چهره هایی که چشم هایی سبز دارند معطوف می کند. درست در همین نقطه است که بیننده با خود احساس می کند باز هم باید شاهد اثر تکراری در حوزه فیلم های ملودرام و کلیشه ای باشد. فیلم جنبه های رمانتیک خود را به واسطه حضور بازیگران چهره و شناخته شده به یدک می کشد ولی در بیان موضوع و پیام خاص خود همچنان می لنگد. لزوم پرداختن به چنین قصه ای آن هم در شرایطی که ما به ازاء عینی برای ان وجود ندارد چیست...

كارگردان فیلم، محمد بانكی است که در مقام بازیگری، عــكـــس و تهیه‌كنندگی، اسامی فیلم‌هایش فهرست بلند و بالایی را تشكیل می‌دهند اما در حیطه كارگردانی، به جز "تو و من” یك نام دیگر در كارنامه‌اش دیده می‌شود و آن "دو خواهر” است كه فضایی بـسـیــار شـبیـه بـه همیـن سـاختـه آخـری دارد. تولید این فیلم وابستگی شدیدی به حضور ستارگان و چهره هایی داشته که می توانستند فروش فیلم را تضمین کند چرا که هنوز هم تمایل به تماشای این چهره ها در بین مخاطبان وجود دارد. داستان ساده است و حرفی تازه ای برای گفتن ندارد. این داستان ساده می توانست با نگاهی تازه و تغییر زاویه دید شاید اندکی به یک اثر نو و دارای خلاقیت تبدیل شود.

اما پس از سه سال، بانكی دوباره به اصفهان آمد تا غرق در موفقیت اثر اول خود، از همان المان‌ها مجدداً استفاده كند و "تو و من” را بسازد. میل شدید محمد بانكی به خوش‌رنگ و لـعــاب سـاختـن فیلـم در استفـاده از خـانـه‌هـا و مـاشیـن‌هـای اشرافی و گرانقیمت و لباس‌های فانتزی و رنگارنگ بسیار به چشم می‌خورد. آنچنان كه به نظر می‌رسد تلاش برای نـشــان دادن زیـبــاتــریــن‌هــا در فـیـلــم بـیـشـتــر از تــلاش بـرای خوش‌ساخت كردن آن و بهبود فیلمنامه و همچنین نقایص فنی اثر بوده‌است. علاوه بر این، حضور دو پسر كارگردان در نقـش‌هـایی بیش از حد توانشان، "تو و من” را كمی به یك مهمانی مجلل خانوادگی شبیه كرده‌است.

متأسفانه جدی نگرفتن اثر به عنوان یك فیلم حرفه‌ای، در بـسـیــاری از سـكــانــس‌هــا دیــده مــی‌شــود. بـه خصـوص در بحث‌ها و جدل‌های میان گلزار، شاكردوست، شیرین بینا و بهنوش بختیاری بیش از آنكه شاهد اتفاق خاص یا حداقل دیـالـوگ‌هـایـی مهم باشیم، شنونده تكه‌پرانی‌ها و رد‌و‌بدل شدن جملات بسیار كم‌ارزش هستیم و شاید می‌توان گفت در مـحضر شاكردوست و بختیاری می‌توان انواع و اقسام متلك‌ها را آموخت.

به نظر می رسد وضعیت امیدوارکننده ای در کلیت اثر وجود نداشته باشد که بتوان از آن به عنوان نمونه ای کامل نام برد و به آن استناد کرد.آنچه که در فیلم دیده می شود حالتی کپی برداری شده از فیلم دیگری است که حالا با بازیگران ایرانی ساخته شده است. حضور این چهره ها بیشتر برای گرداندن گیشه بوده است و انگار هدف دیگی هم در پشت آن وجود ندارد.این که نویسنده و یا کارگرداناثری را برای اقتباس انتخاب کنند، ایرادی در آن دیده نمی شود منتها به این شرط که کار به یک تقلید صرف تبدیل نشود. این کار هیچ المان ایرانی و یا بومی ندارد چون بر اساس فضای دیگری با حال و هوای حاکم بر آن نوشته شده است. بنابراین اگر ما قصد داشته باشیم تا اثری را با همان شکل و شمایل تولید کنیم، نتیجه ای جز این نخواهد شد.

داستان بسیار رنگ و رو رفته و تکراری است تا جایی که مخاطب بارها با چنین فضایی روبرو بوده است. محمـدرضـا گلـزار در "تـو ومـن” نقـش دستیـار النـاز شــاكــردوســت را دارد كـه بـه عـنـون مـدیـرعـامـل یـك شـركـت در اصفهـان فعـالیـت مـی‌كننـد. هیئـت‌مـدیره برای بیرون كردن مدیرعامل دست به دامان قانونی می‌شوند كه اجازه نمی‌دهد اعضای اصلی شركت با وجود تجردشان به فعالیت ادامه دهند و برای حل این مشكـل شـاكـردوست، گلزار را به عنوان نامزد خود اعلام می‌كند كه همین مسئله تا پایان داستان فیلم را پیـش مـی‌بـرد. اگرچه ممكن است داستان فیلم زیاد تكـراری نبـاشد اما بسیاری از صحنه‌های "تو و من” آنچنان آشنا به نظر می‌رسد كه با كمی دقت می‌توان فـهـمیـد در كپـی‌بـرداری حتـی بـه تغییـری جـزئـی هـم دسـت نـزده‌انـد و عـیناً برخی از صحنه‌ها را از روی نمونه‌های خارجی و به خصوص فیلم‌های تجاری هالیوود تقلید كرده‌اند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.